Duben byl ve znamení růstu! Naše základní škola se v následujícím školním roce rozroste o nové prvňáčky. A protože naše třída byla vybrána pro zápis budoucích školáků, začaly přípravy i v naší místnosti, úklid, dárečky a výzdoba. Dětem se rozrostly i znalosti o bezpečnosti na ulici. Přišly za námi dvě milé policistky, které si s dětmi hrály na agenty a při tom si s nimi povídaly o tom, jak se cesta přechází a na co je třeba dát si pozor. Děti se proměnily v báječné agenty! Shrnutí, jak moc děti vyrostly za poslední čtvrtletí dostali rodiče na třídních schůzkách. Paní učitelka je netradičním způsobem ve společném kruhu provedla téměř celým rokem. Rodičům nachystala shrnutí probraného učiva a učiva, které ještě musíme společně zvládnout. Děti se na schůzkách také podílely. Nebyly sice osobně přítomné, ale své myšlenky zaznamenaly do „hlaviček“ před a po schůzkách. Rodiče si tak přečetly, jak se cítí jejich děti. Do prvouky k nám ještě zavítal i tatínek jedné naší žákyně a seznámil nás se svou prací policisty. A protože venku všechno krásně rostlo, kvetlo a hrálo všemi barvami, tak přišla velká inspirace. Jedna v podobě založení herbáře a druhá k výuce venku a k sázení. Paní učitelka k tomu měla báječný nápad. Vytvořili jsme týmy! Děti si vymyslely název týmu a rozdělily si funkce. Pracují v nich jak samostatně, tak společně a sbírají body. Naše týmy jsou: Vlci, Oheň, Modrá čtyřka, Dobrodružná čtyřka, Květinoví experti. V těchto týmech i sbírali květiny, dávali je lisovat, lepili je a psali názvy, místo a datum sběru do svého týmového herbáře. Velká hra týmů nekončí. Další výzvou bylo nechat vyklíčit hrášek a přesadit jej. To se dětem moc líbilo. A spousta úkolů nás čeká až do konce školního roku. A se znalostmi a jejich růstem jsme nezaháleli! Proč dětem neukázat myšlenkové mapy, jak fungují a jak si je sami mohou vytvořit? Naučit se učit efektivně je přece to nejlepší! Myšlenkovou mapu jsme vytvořili na téma: zelenina. Pokračujeme i v hodinách plavání, kdy paní instruktorky připravily dětem dvě překvapení. Jedno v podobě překážkové dráhy na vodě, druhé v podobě kreativní rozcvičky ve vodě i na souši v doprovodu hudby. Školní rok nabírá obrátky do cílové roviny, a tak roste i naše tempo a nadšení poznání.