Veselé Velikonoce Zpracovala K. Křižáková
I v této nelehké době nesmíme zapomínat na naše zvyky. A tak v rámci pracovních činností se žáci pokusili vyrobit velikonoční dekorace. Tentokrát jsme se nezaměřili na velikonoční vajíčka, ale na výzdobu domácností. Nápadů bylo mnoho a každému se výrobek velmi podařil. Proto jsme se rozhodli, ukázat jejich práci i vám. Nemůžeme tady vložit všechny fotky, tak alespoň malý výběr výrobků žáků ze IV. A, V. A a V. B třídy. Věřím, že výrobky udělali radost nejenom žákům, ale celé rodině. Tak co, poznáte si ten svůj?
Rok distanční výuky
Je úterý 10. března 2020, škola žije svým obvyklým životem, po chodbách pobíhají žáci, vzájemně spolu komunikují, smějí se, vyvádějí lumpárny, na poslední chvíli si píší taháky a snaží se dostat do hlavy alespoň pár informací před plánovaným testem či zkoušením. Již o velké přestávce se však budovou školy šíří jako lavina zpráva o uzavření škol. Starší žáci výskají nadšením a zasypávají nic netušící pedagogy dotazy, jak bude vypadat výuka na dálku. Nikdo z nich netuší, že tento den je na více než rok posledním, který takto společně bez jakýchkoli omezení ve škole tráví.
Od středy 11. března 2020 se začali všichni žáci vzdělávat distanční formou, a že začátky nebyly vůbec jednoduché. Společně jsme se za pochodu učili, jak taková distanční výuka vlastně vypadá, nacházeli jsme způsoby, jak na dálku vzájemně komunikovat, předávat žákům vědomosti, motivovat je a zapojovat i žáky, kteří nemají možnost internetového připojení. Počáteční výuka vedená převážně formou zadávání úkolů, zasílání procvičovacích cvičení, pracovních listů a odkazů na výuková videa začala být již v minulém školním roce z vlastní iniciativy pedagogů nahrazována online hodinami prostřednictvím platformy ZOOM. A tak jsme zbytek 2. pololetí školního roku 2019/2020 až na drobné výjimky strávili doma u svých počítačů a všichni jsme si přáli, ať je ten nadcházející školní rok opět „normální“.
V září jsme se plní elánu a optimismu vrhli na opakování a procvičování učiva z období distanční výuky minulého školního roku a než jsme se stačili pořádně rozkoukat, byl tady říjen a s ním další uzavření škol. A tak jsme opět usedli k počítačům, notebookům, tabletům či mobilům a začalo další období distanční výuky. Ta byla zpočátku realizována prostřednictvím aplikace Bakalář, od listopadu se však vzájemně s žáky setkáváme na online hodinách ve virtuálním prostředí aplikace MS Teams. Žákům, kteří se z důvodu chybějícího technického vybavení či internetového připojení, nemohou účastnit synchronních hodin, připravují pedagogové pracovní listy, které si žáci vyzvedávají ve vestibulu školy. Mimo to mohou všichni žáci po předchozí domluvě v případě potřeby využívat konzultace s pedagogy či dopomoc asistentů pedagoga. Tato setkání probíhají za dodržení všech hygienických opatření a účastní se jich vždy 1 žák a 1 pedagog nebo asistent pedagoga.
Období distanční výuky je náročné nejen pro pedagogy, kteří se museli naučit pracovat s novými ICT technologiemi a zvládnout vyučovat tzv. na dálku, ale také pro žáky, kteří se museli adaptovat na výuku v domácím prostředí, jež vyžaduje velkou míru samostatnosti a disciplinovanosti, a v neposlední řadě také pro vás, rodiče. Ačkoli toto období není pro nikoho z nás lehké a všichni se těšíme, až se školní třídy opět zaplní žáky a budova školy bude žít svým klasickým životem, musíme říct, že se s touto náročnou situací PEREME STATEČNĚ!